Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Styrning och kvalitet

UKÄ - KVALITETSUTVÄRDERING

SJÄLVVÄRDERING_KANDIDAT

SJÄLVVÄRDERING_MASTER

UPPGIFT, VISION OCH MÅL FÖR TEATERHÖGSKOLAN 2016-2020
 

Webbreferenser till självvärderingen


Styrdokument

Kursplan Akademiskt skrivande, 7,5 hp

Kursplaner för Konstnärligt kandidatprogram i skådespelarkonst (s01)

Kursplaner för Konstnärligt kandidatprogram i sceniskt och dramatiskt författande (s02)

Dokument om måluppfyllelse mot examensmål, Konstnärligt kandidatprogram i skådespelarkonst (s03)

Dokument om måluppfyllelse mot examensmål, Konstnärligt kandidatprogram i sceniskt och dramatiskt författande (s04)

Bedömningskriterier vid antagning till Konstnärligt kandidatprogram i skådespelarkonst (s05)

Bedömningskriterier för kandidatexamensarbetets praktisk/konstnärliga del (s06)

Bedömningskriterier för kandidatexamensarbetets reflekterande del (s07)

Bedömningskriterier för extern kollegial granskning (s08)

Protokoll 2012-06-15 Kollegium för extern kollegial granskning av Konstnärligt kandidatprogram i skådespelarkonst (s10)


Enkäter m m

Teaterhögskolans alumnienkät 2013 (e01)

Teaterhögskolans avnämarenkät 2013 (e02)

Studentbarometern 2012 (e03)

Konstnärliga fakultetens alumnundersökning 2010 (e04)


Övriga referenser

Bjerstedt, Sven & Emgård, Harald (2013). Reflektioner om reflektion: Något om skådespelarutbildningens reflektionsuppgifter. Lund: Lunds universitet, Centre for Educational Development. (r01)

Edemo, Gunilla, & Engvoll, Ida (red:er) (2009). Att gestalta kön: Berättelser om scenkonst, makt och medvetna val. Stockholm: Teaterhögskolan. (r02)

Lärarkompetens och lärarkapacitet (r03)

Några publikationer om utbildningar vid Teaterhögskolan i Malmö. (r04)

Stiglund, Henry (2010). Här och nu - att börja från början: Om pedagogisk utveckling inom scenframställningsämnet vid Teaterhögskolan i Malmö. (KU-arbete.) Malmö: Lunds universitet, Teaterhögskolan i Malmö. (r05)

Vallgårda, Birgitta (2009). Att leda studenterna mot en rationell och kunnig inställning i ett yrke som är fullt med mystik och obestämda begrepp. I Elin Bommenel & Malin Irhammar (red:er), Osynligt och självklart? En antologi med exempel på ledarskap i undervisning och lärande i högre utbildning, s 33•38. Lund: Lunds universitet, CED. (r06)

Diverse dokument