Porträtt Annika Nyman

Annika Nyman

Universitetsadjunkt i dramatiskt skrivande

Porträtt Annika Nyman

Kain, Abel, boys will be boys

• Annika Nyman

Summary, in Swedish

Det är inte fråga om hur det kommer sluta. Vi vet redan hur det kommer sluta, vi känner till det slutet, "det våldsamma slutet, då hjärnan rinner ut efter upprepat våld mot skallbenet och likstelheten inträder". Det handlar inte om hur det slutar, har slutat, kommer sluta. Det är redan känt, det är redan skrivet, att "när de voro ute på marken överföll Kain sin broder Abel och dödade honom".

• Lärare (Teaterhögskolan)

2016-04-10