"Audiowalk Malmö" -ljud-skulpturer skapade av studenter på Konceptuell scenkonst

Ljud-skulpturer 2020, Teaterhögskolan i Malmö

Förstaårs-studenter på Konceptuell scenkonst vid Teaterhögskolan i Malmö har under ledning av Daniel Wedel skapat ljud-skulpturer med inspiration från och tillhörande platser i centrala Malmö. Studenterna blev indelade i grupper och arbetade med ljudproduktion i olika rum, med kroppen, mötet mellan röst och ljud i relation till plats och situation. Detta resulterade i en audio walk med individuella ljud-skulpturer, utplacerade på diverse platser i Malmö. Varmt välkommen att ta dig ut på "Audiowalk Malmö"!

"Audiowalk Malmö"

De olika ljud-spåren är skapade ljud-skulpturer till platserna som finns markerade med siffror på kartan.
Ljudspåren kan du lyssna på via Soundcloud här.
När du hittat en plats markerad på kartan, tryck på ljud-spåret med samma siffra som den som finns tillsammans med markören på platsen.
När ljud-spåret tar slut, tryck paus och gå vidare. Det är fritt att ändra på nummerordningen om man så önskar.
För ytterligare ledtrådar att hitta rätt platser, se bifogad pdf med till platserna tillhörande bilder.

Ett ljudverk skapat av studenter på Teaterhögskolan 2020;
Eik Leknesund Elnes (spår 1, 4 & 7)
Ingrid Einarsson (spår 2, 3 & 8)
Marit Mevold (spår 5 & 9)
Jonatan Mattisson (spår 6)