Milo Rau besöker Teaterhögskolan & Inkonst

Teaterhöskolan i Malmö Öppet samtal på Inkonst med hedersdoktor Milo Rau
"Framtidens Stadsteater" -publikt samtal på Inkonst med hedersdoktor Milo Rau, 23 maj, 2019.

I samband med Milo Rau´s sverigebesök och promoveringen till hedersdoktor vid Konstnärliga fakulteten, Lunds universitet, deltog han i ett publikt samtal om “Framtidens Stadsteater” på INKONST i Malmö den 23 maj, 2019.

Teaterkritiker Theresa Benér var på plats och nedtecknade ett referat från kvällens samtal med Milo Rau. Kvällens introduktion gjordes av Björn Sandmark, VD för Göteborgs Stadsteater, som även har översatt och publicerat Milo Raus text ”Vad bör göras?”, teatermanifest ”Framtidens stadsteater –GENT-MANIFESTET”.

Referatet från samtalet finns att läsa här på Teaterhögskolans webbplats.

Teaterhöskolan i Malmö  -publikt samtal på Inkonst med hedersdoktor Milo Rau, 23 maj, 2019

Antagning till hösten 2024

Ansökningsperioden för programstart hösten 2024 är nu stängd. Antagningsproven består av tre delmoment med uttagningar mellan varje genomfört moment.

Bedömningskriterier för antagningsprov
Ansökan om undantag