Petra Fransson mottog sin doktorshatt vid högtidlig ceremoni i Lund

Teaterhöskolan i Malmö, Doktorspromovering 2019, Lunds universitet
Doktorspromovering 2019, Lunds universitet

Skådespelaren Petra Fransson disputerade i februari 2018 vid Teaterhögskolan i Malmö med avhandlingen Omförhandlingar. Kropp, replik, etik (Lund University Publications).

Den 24 maj, 2019, promoverades hon vid en högtidlig cermoni i Lunds Domkyrka och fick äntligen ikläda sig sin doktorshatt med efterföljande festligheter. Grattis Petra!

Omförhandlingar: Kropp, replik, etik av Petra Fransson, Teaterhögskolan i Malmö 2018