Skådespelartvåorna redovisar Gyllene Draken

Gyllene Draken

Med pjäsen Gyllene Draken av Roland Schimmelphennig som underlag skapar studenterna, tillsammans med pedagog/regissör Monica Wilderoth, ett kollage där avstamp tas i människors exkluderande och kamp för sin frihet och sina rättigheter. Förtryckt blir förtryckare, gruppen gentemot individen och att ta sig rätten att besluta över andra.

I etyd 8 arbetar studenterna med en förhöjd och icke psykologisk form, med branta, till synes ologiska kast från det ena till det andra.. Det är i allra högsta grad ett fysiskt arbete, där studenterna får känna på och bli medvetna om disponeringen som behövs för att kunna hålla i intensivt tempo genom en hel föreställning.

Medverkande:
Hanna Hurtig, Fredrik Lundin, Katja Lobas, Tim Dillman, Alexander Abdallah, Jakob Bladh, Jasser Hetait, Linus Nilsson, Victoria Wikberg, Anna Maria Granlund, Helmon Solomon, Alexandra Nordberg

Ansvarig scenframställningspedagog: Monica Wilderoth