Streamingpremiär: slutproduktioner

premiär

I ett samarbete mellan dramatikerutbildningen och skådespelarutbildningen på Teaterhögskolan i Malmö presenteras här examensstudenterna 2020. Dramatikerstudenterna har under året skrivit varsin pjäs som realiserats av skådespelarstudenterna. Det konstnärliga teamet har skapat ett gemensamt universum för de fyra pjäserna och sammanfört dem till ett sammanhållet verk genom scenografi, kostym och gestaltning.

De fyra pjäserna har producerats på Teaterhögskolan i Malmö och dokumenterats av Filmbruket. På grund av Coronapandemin så fick föreställningarna endast en begränsad fysisk publik men har nu möjlighet att ses av alla. Två av pjäserna har streamingpremiär idag: Den onda, den goda, den snygga och Vill du att vi stannar.