Redovisningar Konceptuell scenkonst 2023

Kollage av bilder. Foto och illustration.

Upplev en blandning av genrer och uttrycksformer när årets avgångsstudenter i konceptuell scenkonst redovisar sina examensprojekt.

Inom konceptuell scenkonst utforskar studenterna nya scenkonstnärliga format och koncept. I examensprojekten arbetar de med allt från koreografi, fysisk teater/clown och nyskriven dramatik till installationsverk och performance lecture. Välkommen att uppleva åtta nya scenkonstnärliga verk, som ges under perioden 13 mars till 5 april.

Medverkande: avgångsklassen i konceptuell scenkonst 2023
Anna Vilhelmine Wallin, Benedicte Rea Kragskov, Dina Abrahamson Viksten, Ida Oldmark Østman, Klara Jutterdal, Luise von Wangenheim, Mie Kristensen, Nora Wieser, Olivia Klang, Rosine Ulrich.

Redovisningarna sker i Teaterhögskolans studio A och B, på Inter Arts Center samt hos FRANK gallery & studios.

Platsbokning: fri entré, boka plats genom att mejla biljettbokning [at] thm [dot] lu [dot] se (biljettbokning[at]thm[dot]lu[dot]se)