Redovisningsvecka för skådespelartvåorna

studenter i pjäs

Den här veckan redovisar skådespelarstudenterna år 2 sitt arbete med etyd 5. De har jobbat med pjäsen Tjuvar av den tyska dramatikern Dea Loher, med Henry Stiglund som ansvarig pedagog.

Texten i pjäsen har en poetisk förhöjning och studenterna har anpassat sina val i relation till en helhet, en gemensam berättelse.

"Tror du att det finns många av min sort. Människor som jag, som lever som om de inte levde. Som stjäl sig igenom hela sina liv, försiktigt och skyggt, som om ingenting där hörde till dem, som om de inte hade nån rätt att uppehålla sig där. – Som om vi vore tjuvar."

skådespelarstudenter

Etyd 5 visas endast internt på Teaterhögskolan, medan Etyd 6 kommer att visas för extern publik.