Teaterhögskolan hälsar Christine Thoulouis varmt välkommen som ny administrativ chef

Christine Thoulouis

Christine Thoulouis har nästan två årtionden bakom sig på Malmö Opera som bland annat administrativ chef och chefsproducent.

I grunden är hon jurist och som storkonsument av film, litteratur, musik, samtida dans och musikteater, såväl privat som professionellt, har det har fallit sig naturligt att arbeta inom kultursfären.

-För mig har drivkraften alltid varit att få vara med och bygga och utveckla en verksamhet men till syvende och sist är det alltid de personliga och starka scenkonstupplevelserna som har varit den viktigaste drivkraften för mig.

Varför vill du arbeta på Teaterhögskolan?

-Jag sökte tjänsten eftersom den passar min bakgrund och kompetens väl. För att det är nytt och spännande med Teaterhögskolans kärnverksamhet men också för den akademiska kontexten som jag aldrig tidigare har arbetat i. Dessutom ser jag fram emot att få arbeta med renodlad talteater, vilket är helt nytt för mig.