Teaterhögskolan i Malmö medverkar på Scenkonstbiennalen 18-21 maj 2021

Affisch för Scenkonstbiennalen 2021. Grafik

Scenkonstbiennalen 18-21 maj 2021 blir i år semidigital, och våra examensstudenter från skådespelarprogrammet medverkar både live i digitala samtal och med en digital live-stream, samt med två förinspelade inslag som del av biennalprogrammet.

Samtliga programpunkter som Teaterhögskolan medverkar i går att se på denna länk (scensverige.se, nytt fönster).

19 maj kl. 10.00-11.00 är skolan medarrangör till panelsamtalet Avgångsstudenterna och framtiden. Programpunktens form är ett Zoom-möte, direktlänken till programpunkten finner en i Biennalens program på länken ovan.

20 maj kl. 10.00-10.10 medverkar våra examensstudenter på skådespelarprogrammet i ett live-sänt smakprov direkt streamat från repetitionerna av den nyskrivna uppsättningen "Folk kommer se mig och gråta", som är examensproduktion#2 på Skådespelarprogrammet 2021. Denna livestream visas exklusivt för biennalpubliken. Teasern är ca 10 minuter lång och ger en första glimt av föreställningen. Direktlänken till programpunkten finner en i Biennalens program på länken ovan.

Eventbild Folk kommer se mig och gråta. Klistermärke på rosa elevskåp. Grafik

Dessutom kan man närsomhelst under hela biennalen ta del av och streama:

Plats på scen för avgångsklassen på skådespelarprogrammet på Teaterhögskolan i Malmö.

Ett samtal om utbildningen, drivkrafter, ambitioner och drömmar. Något om slutproduktionen och en del om framtiden. Det är en mycket speciellt att ta examen under en pandemi – därför är det extra viktigt att vi i branschen välkomnar den nya generationen skådespelare ut från högskolorna. Se vilka de är och lyssna på vad de har att säga!

Samtalet leds av TeaterAlliansens vd Anders Frennberg och Ann Petrén, skådespelare. Direktlänken till programpunkten finner en i Biennalens program på länken ovan.

TERMINAL av Lars Norén - Examensproduktion #1, 2021,

med examensstudenterna skådespelarprogrammet på Teaterhögskolan i Malmö.
Läs mer om examensproduktionen här på vår webb och hitta direktlänken till streamen i Biennalens program på länken ovan.

Video start screen Terminal. Grafik