Stöd och Service

Du som är student vid Lunds universitet har tillgång till många olika sorters service och rådgivning för att din studietid ska bli så bra som möjligt.

Stöd för dig som studerar vid Lunds universitet

Via Lunds universitet central finns hjälp att få med såväl karriärvägledning som stöd om du har någon typ av funktionsvariation eller behöver extra stöd med något moment i din utbildning.

Här kan du läsa mer om stödet som erbjuds centralt

Psykisk ohälsa

Teaterhögskolan är en liten skola med mycket lärarledd undervisning och högt tempo. Kraven som ställs på er studenter är höga, och ibland kan det i sig eller i kombination med andra saker som pågår i livet bli för mycket.

Vi uppmanar dig att prata med någon av dina lärare eller annan personal på skolan som du känner förtroende för om du mår dåligt.

Studenthälsan

I Lund finns Studenthälsan som kan hjälpa till med frågor som stress eller nedstämdhet. Du kan också få stöd kring dina alkoholvanor, om du har ångest eller något annat som rör ditt psykiska mående kopplat till din studiesituation.