2020 Examensprojekt

Konceptuell Scenkonst Examensprojekt 2020

EXAMENSPROJEKT 2020

2020 års avgångsstudenter i Konceptuell scenkonst på Teaterhögskolan i Malmö; Eira Fröjdh, Miriam Röstlinger Goldkuhl, Theodor Ryan, Esmeralda Ahlqvist & Sara Khaledi presenterar sina examensprojekt.

Digital publik premiär 16 mars, 2021

2020 års avgångsstudenters examensverk kommer för första gången visas publikt i digital form. De kommer att finnas tillgängliga för allmänheten fram till den 6 april, 2021 (3 veckor).
Ni kan under denna period titta på de digitala verken här på Teaterhögskolans webb-plats. Följ länkarna nedan till respektive examensstudent och verk.

Part 2 av Esmeralda Ahlqvist

Ett konceptuellt scenkonstverk som interdisciplinärt avhandlar dramaturgin; katastrof -sorg -meningssökande.

Vacancies av Eira Fröjdh

Ett koreograferat försvinnande. Performance-installation i blackbox.

"Guéefati" av Sara Khaledi

The future does not exist av Theodor Ryan

Smärtrummet - En Dom av Miriam Röstlinger Goldkuhl

En tygberättelse om endometrios och kvinnligt kodade kroppar och smärta.

In the Heart of a Rabbit av Emily Willman

I en postantroposcentrisk värld flätas nu och då samman i ett gigantiskt rotsystem, där resterna från en en annan verklighet blir till magiska ting laddade med berättelser.

Teaterhögskolan i Malmö, Konceptuell scenkonst examensproduktioner 2020, Esmeralda Ahlqvist
Part 2 av Esmeralda Ahlqvist. Foto: Henrik Heikki Hellström

Teaterhögskolan i Malmö, Konceptuell scenkonst examensproduktioner 2020, Eira Fröjdh
Vacancies av Eira Fröjdh. Foto: Henrik Heikki Hellström

Teaterhögskolan i Malmö, Konceptuell scenkonst examensproduktioner 2020, Sara Khaledi
"Guéefati" av Sara Khaledi. Foto: Henrik Heikki Hellström

Teaterhögskolan i Malmö, Konceptuell scenkonst examensproduktioner 2020, Theodor Ryan
The future does not exist av Theodor Ryan. Foto: Henrik Heikki Hellström

Teaterhögskolan i Malmö, Konceptuell scenkonst examensproduktioner 2020, Miriam Röstlinger Goldkuhl
Smärtrummet - En Dom av Miriam Röstlinger Goldkuhl. Foto: Henrik Heikki Hellström

Teaterhögskolan i Malmö, Konceptuell scenkonst examensproduktioner 2020, Emily Willman
In the Heart of a Rabbit av Emily Willman. Foto: Henrik Heikki Hellström

Expedition

Teaterhögskolans expedition är öppen 08-12.

thm [at] thm [dot] lu [dot] se (thm[at]thm[dot]lu[dot]se)

Besöks- och leveransadress: Teaterhögskolan Malmö, Bergsgatan 31A, 21422 Malmö

Postadress: Teaterhögskolan Malmö, Box 8100, 20041 Malmö

Hitta till oss

Kalendarium

studenter kos2

Fortsättningskurs

(Examen vt 2022)

Fr v: Lars Lundin, Fredrika Pripp Moser, Adrian Kautsky, Henrik Sova, Selma Kjellsson.

Frånvarande: Liza Tegel