Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Sven bjerstedt

Sven Bjerstedt

Professor

Sven bjerstedt

Stealing Knowledge in a Landscape of Learning: Conceptualizations of Jazz Education

Författare

  • Sven Bjerstedt

Summary, in Swedish

Theoretical approaches to learning in practice-based jazz improvisation contexts include situated learning and ecological perspectives. This article focuses on how interest-driven, self-sustaining jazz learning activities can be matched against the concepts of stolen knowledge (Brown & Duguid, 1996) and landscape of learning (Bjerstedt, 2014). Based on an extensive interview study with Swedish professional jazz musicians, it argues that the multidirectedness involved in jazz improvisational practice calls for a rich learning ecology framework including several didactic loci.

Avdelning/ar

  • Lärare (Teaterhögskolan)
  • Konstnärliga fakulteten

Publiceringsår

2016-11

Språk

Engelska

Sidor

297-308

Publikation/Tidskrift/Serie

British Journal of Music Education

Volym

33

Issue

3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Cambridge University Press

Ämne

  • Music
  • Pedagogy

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1469-2104