Lär känna våra nya masterstudenter

porträtt kollage

Vårt nya internationella masterprogram i scenkonst med inriktning på kritisk praktik och socialt fokus är en tvåårig heltidsutbildning. Programmet vänder sig till konstnärer inom teater, dans och performance som vill påbörja en forskningsledd utbildning som knyter ihop konstnärliga praktiker med de sociala, politiska och ekonomiska förhållandena i den samtida världen.

Programmet ges helt på engelska och sammanför innovativa scenkonstpraktiker med kritisk reflektion med målet att främja expertis i att initiera och bygga nya allianser och arenor både inom och utanför befintliga strukturer. Programmet syftar till att utbilda konstnärer som på ett fantasifullt sätt kan engagera sig i angelägna sociala och politiska utmaningar och som kommer att ta en aktiv roll i utformningen av den aktuella utvecklingen inom scenkonstområdet och forskningen.

Här kan du läsa mer om studenterna som startar programmet hösten 2023