Våra lokaler

Teaterhögskolans lokaler, teater samt bibliotek finns i vad som tidigare var en gammal chokladfabrik.

På skolan finns den fullt utrustade Bryggeriteatern, där publika föreställningar kopplade till utbildningarna visas, och flertalet andra mindre studios för scenframställning, undervisning och publika föreläsningar (Studio A, Studio B, Studio C och Studio D).

På Bryggeriteatern är alla våningsplan tillgängliga med hiss. Studio A och Studio B ligger på entréplan. Våra lokaler är tröskelfria med anpassade toaletter.

Bryggeriteatern

14x15m med takhöjd 6-8m
Flyttbar gradäng för c:a 120 personer samt Publik/spelbalkong
Svarta molton-intäckningar framför tegelvägg
250 uttag (via korskoppling), 96 kretsar och 6 st motviktade rår

Studio A

Blackbox om 8,5x14m
Svart trägolv

Studio B

Blackbox om 8,5x14m
Svart trägolv

Studio C

Konferensrum/mötesrum om 9,5x9,5m

Studio D

Blackbox om 9,5x9,5m
Svart dansmatta
Plats för ca. 25 Stolar

Lokaluthyrning

Vi hyr i mån av tillgänglighet ut våra lokaler för externa arrangemang. Vänligen kontakta Jan Michelsen för vidare information om lokaluthyrning eller Henrik Lagergren för ytterligare tekniska specifikationer.