Jobba hos oss

Vi som arbetar vid Lunds universitet förenas i vår vision att förstå, förklara och förbättra vår omvärld och människors villkor.

Lediga tjänster

Läraranställningar

Vi utgår från högskolelagen (1992:1434) och högskoleförordningens (1993:100) regler om läraranställningar. I Lunds universitets anställningsordning (STYR 2019/1077) finns därtill de regler för anställning och befordran som universitetet tillämpar.

Vi har även en akademisk meritportfölj som utgör en gemensam rutin för dokumentering och redovisning av forskning, pedagogik, samverkan, administration och ledarskap. Vi ber dig att ladda ner och använda dig av meritportföljen när du söker en tjänst som lärare hos oss.

Linn Broman
Personalsamordnare fakultetskansliet
Tel: +46 46 222 15 08
linn [dot] broman [at] hr [dot] lu [dot] se (linn[dot]broman[at]hr[dot]lu[dot]se)