Porträtt Annika Nyman

Annika Nyman

Universitetsadjunkt i dramatiskt skrivande

Porträtt Annika Nyman

Människor slukar allt de älskar : till Pier Paolo Pasolinis pojkar och till deras mamma

• Annika Nyman

Summary, in Swedish

En mor hämtar hem sin knappt vuxne son efter att ha varit ifrån honom nästan hela hans liv. Slutligen har hon lämnat bakom sig det mörker hon ständigt försökt skydda honom från. Hon skrattar, de dansar. on köper en motorcykel åt honom. Han stjäl saker från henne och säljer dem på den lokala marknaden. Hon sitter bakom honom när han kör genom staden. Hon lutar kinden mot hans ryggtavla och känner hans värme och hans hjärtas slag genom skjortans tyg.

Avdelning/ar

• Lärare (Teaterhögskolan)