Man skjuter ju hästar

Examensproduktion #1 med avgångsstudenterna på Konstnärliga kandidatprogrammet i skådespelarkonst på Teaterhögskolan i Malmö.

PREMIÄR planerad till 20 MARS, och skulle spelats till TILL 3 APRIL, 2020
På grund av rådande omständigheter våren 2020 kunde produktionen varken spelas eller dokumenteras.
Pressbilder >>

Man skjuter ju hästar är ett gastkramande drama baserat på boken They Shoot Horses, Don't They? av den amerikanske författaren Horace McCoy. Vi får följa flera mer eller mindre trasiga människoöden runt en maratondanstävling under 30-talets depression. Boken har tidigare både filmatiserats och dramatiserats i Sverige då med titeln Maratondansen.

På scen:

Producent: Kristian Anshelm
Administrativ chef: Anders Mattson

Pressbilder

Får användas i samband med publicering relaterad till föreställningen och/eller avgångsstudenterna. Bildtext vid publicering skall innehålla "Man skjuter ju hästar, examensföreställning#1, avgångsstudenterna vid Skådespelarprogrammet 2020, Teaterhögskolan i Malmö. Fotograf att kreditera vid publicering: Gianluca La Bruna

Länk till samtliga pressbilder för nedladdning i full upplösning >>