Med det övergripande temat Worldmaking har studenterna under sex veckor på kursen Konceptutveckling under ledning av Steinunn Knúts-Önnudóttir arbetat i fyra grupper med tre eller fyra studenter. Fokus har legat på att skapa en ram för en scenisk värld, där de kan använda sig av tekniker och verktyg de introducerats för i sin undervisning under året.
De har under kursen även arbetat med manifestskrivande och kreativa principer som grundförutsättning för deras sceniska världar. Lekfullhet och lätthet har varit ledorden i samarbetet, som har varit fokuserat på att utveckla sceniskt material genom konstruktiva feedbackmetoder.
Redovisningar
Dead Magic
Studenter: Mie Katrine Kristensen, Rosine Ulrich, Klara Jutterdal, Klara Åkesson
Det känns som om det ligger något kallt emellan oss
likt vårisen
som inte riktigt smält än
Corpus
Studenter: Benedicte Rea Kragskov, Anna Negri, Luise Freiin von Wangenheim
En föreställning om den romantiska kroppen, den intima kroppen, den fula kroppen, den vackra kroppen, den medicinska kroppen, den outforskade kroppen, den växande kroppen och den lustfyllda kroppen.
De kom och de gick
Studenter: Sophia Krowicki, Dina Viksten, Olivia Klang
Ett platsspecifikt verk som består av en middagsbjudning där verk och verklighet är en enda röra. Verket visas utomhus i nattens mörker vid Lokstallarna i Malmö. Under processen har vi undersökt hur vi kan skapa en uppochnervänd mittemellanvärld med hjälp av rörelse, mask, sitcom och miljö.
Roligere æn någonsinde
Studenter: Ida Oldmark Østman, Maya Alarcon, Linnea Rydqvist, Nora Wieser
Icke publika redovisningar
Rådande omständigheter gör att redovisningar på Teaterhögskolan inte visas för extern publik.